Maksymalny urok minimalnej przestrzeni – projektowanie małych restauracji

Większy nie znaczy lepszy, pod warunkiem, że zapewniasz swoim gościom niezapomniane doznania kulinarne. Odpowiedni, efektywny projekt to klucz do stworzenia właściwej atmosfery w małej przestrzeni. To jak projektowanie małego mieszkania, które musi być zarówno przytulne, jak i zachwycające. O czym trzeba pamiętać podczas projektowania małych restauracji?

Większy nie znaczy lepszy, pod warunkiem, że zapewniasz swoim gościom niezapomniane doznania kulinarne. Odpowiedni, efektywny projekt to klucz do stworzenia właściwej atmosfery w małej przestrzeni. To jak projektowanie małego mieszkania, które musi być zarówno przytulne, jak i zachwycające. O czym trzeba pamiętać podczas projektowania małych restauracji?

projekty wnętrz restauracjiProjektowanie z myślą o wydajności

Projektując przestrzeń dla małej restauracji trzeba wziąć pod uwagę efektywne rozplanowanie przestrzeni, w której zarówno goście, jaki i obsługa będą mogli wygodnie się poruszać. Dobrze rozplanowana przestrzeń restauracji powinna uwzględniać 60% powierzchni przeznaczonej na jadalnię i 40% dla kuchnię i miejsce przygotowywania posiłków. Takie proporcje sprawiają, że pracownicy i goście czują się komfortowo.

Stoliki dla gości

Projektowanie restauracji o małej powierzchni oznacza, że trzeba z rozwagą podejść do części jadalnej. Zamiast dużych stołów, warto zaplanować dużo wygodniejsze w użyciu warianty dla dwojga. Takie stoły można również ze sobą zsunąć w razie potrzeby.

Intrygujące wejście

Jak małe restauracje mogą wyróżnić się na tle konkurencji? Z pewnością warto postawić na element zaskoczenia w postaci efektownie zaprojektowanego wejścia i przedsionka. W tej przestrzeni można także zaaranżować poczekalnię dla gości, aby mogli wygodnie oczekiwać na wolny stolik.

Kolorystyka wnętrz

Aranżacja wnętrz restauracji o małej powierzchni wymaga dobrego doboru kolorystyki. Ciemne motywy sprawią, że przestrzeń stanie się wizualnie jeszcze mniejsza niż w rzeczywistości. Dobrym rozwiązaniem jest wybór jednolitych, jasnych kolorów ścian.

aranżacja wnętrz restauracjiAtrakcyjne oświetlenie

Projekt wnętrz restauracji o małej powierzchni to także dobrze dobrane oświetlenie. Odpowiednie oświetlenie nie tylko powiększy optycznie przestrzeń, ale też stworzy przyjemną atmosferę. Oświetlenie może być żywe albo też ciemne, w zależności od koncepcji wnętrza. W wystroju małych wnętrz można użyć luster na ścianach i świec, które sprawią, że wnętrze nabierze kameralnego charakteru.

Wystrój wnętrza

W przypadku wystroju wnętrza małej restauracji możliwości są bardzo zróżnicowane. Od nowoczesnego minimalizmu, przez stylistykę fast food do wnętrz stylizowanych na rustykalne i vintage. W małych przestrzeniach warto zagospodarować sufit, na którym można umieścić dekoracje, które pozwolą się wyróżnić i nie będą zajmować cennej przestrzeni przeznaczonej dla gości oraz obsługi.

Akustyka

Projektowanie wnętrz restauracji o małej powierzchni, w których znajdzie się sporo osób, wymaga zaplanowania odpowiedniej akustyki i wykorzystania materiałów dźwiękoszczelnych. Takie rozwiązanie zapewni gościom komfort i przyjemne wrażenia.

Dostępność

Nie można zapominać o dostępności lokalu dla wszystkich gości, również tych niepełnosprawnych. Projektując małą restaurację trzeba pamiętać o osobach poruszających się na wózkach.

projektowanie małych restauracjiZieleń i rośliny

Umieszczenie zieleni i roślin pozwala ożywić wnętrza. W przypadku restauracji dobrze sprawdzą się zielniki.

Innowacje mają znaczenie

Tworząc przestrzenie małych restauracji trzeba być otwartym na kreatywne i innowacyjne pomysły, które przyciągną uwagę klientów i wpłyną pozytywnie na ich doznania.

 

Projektowanie wnętrz lokali gastronomicznych o małej powierzchni wymaga nie tylko odpowiedniego rozplanowania przestrzeni, ale też sprytnego wykorzystania wielu innych elementów. Projektując takie restauracje – małe, ciche i kameralne trzeba umiejętnie wykorzystać każdą wolną przestrzeń. Projekty wnętrz restauracji powinny nie tylko zachwycać, ale też zapewniać odpowiedni komfort klientom i pracownikom.

Inne artykuły